Jak szybko założyć sklep internetowy?

E-commerce jest jedną z najszybciej rozwijających się branży na świecie. Według ostatniego raportu PwC wartość transakcji internetowych w Polsce przekroczyła w 2020 roku 100 miliardów złotych! Liczby rosną z roku na rok, co przekonało już niejednego przedsiębiorcę do założenia własnego sklepu internetowego. Cały proces jego budowy jeszcze nigdy nie był tak prosty, a przy odrobinie czasu i wysiłku można go uruchomić w mgnieniu oka. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści płyną z posiadania własnego e-sklepu i kto może go dla Ciebie stworzyć.

Budowa sklepu e-commerce – dlaczego warto?

Założenie sklepu internetowego jest często tańsze i bardziej efektywne niż prowadzenie sklepu stacjonarnego. Nawet jeśli posiadasz już tradycyjny sklep stacjonarny, e-sklep może stanowić dodatkowy kanał sprzedaży i wizytówkę firmy. To tylko kilka korzyści wynikających z działania w branży e-commerce. Sklep internetowy to także:

  • niższe koszty prowadzenia firmy

Niskie koszty prowadzenia e-sklepu są jednym z głównych czynników przyciągających przedsiębiorców. W przypadku sklepów internetowych nie ma potrzeby wynajmowania powierzchni handlowej ani zatrudniania dużej liczby pracowników. Ponadto nowoczesne modele logistyczne, takie jak dropshipping, umożliwiają rozpoczęcie działalności bez konieczności inwestowania w zapasy magazynowe.

  • całodobowa dostępność

Chcąc kupić produkty w sklepie stacjonarnym, klienci muszą dostosować się do godzin otwarcia lokalu, co może być frustrujące i niewygodne. Sklepy internetowe z kolei są dostępne 24 godziny na dobę, dzięki czemu możesz w pełni dostosować się do harmonogramu dnia Twoich odbiorców.

  • wysokie zasięgi

Dużym minusem prowadzenia sklepu stacjonarnego jest fakt, że trzeba ograniczać się jedynie do rynku lokalnego. Sprzedając produkty przez Internet, możesz przyciągnąć klientów z całego kraju, a nawet spoza jego granic. Otwiera to zupełnie nowy rynek odbiorców, którzy w przyszłości mogą stać się Twoimi klientami.

Ile trwa budowa e-sklepu?

Nie ma jednej, uniwersalnej odpowiedzi na pytanie, ile trwa zbudowanie sklepu online. Wymagany czas zależy od wielu czynników, w tym od wielkości i złożoności e-sklepu, używanej platformy oraz doświadczenia zespołu z którym pracujesz.

Najlepszym sposobem na zapewnienie terminowej budowy sklepu internetowego jest współpraca z doświadczonym i renomowanym zespołem specjalistów. Będą oni w stanie ocenić Twoje konkretne potrzeby i podać dokładny harmonogram realizacji. Pamiętaj jednak, aby być dokładnym i skupić się na jakości, a nie na szybkości jego wykonania, ponieważ pośpiech może prowadzić do błędów, których naprawa może okazać się z czasem kosztowna i czasochłonna.

Jak szybko założyć e-sklep?

Zamiast spieszyć się z budową e-sklepu, poświęć chwilę na to, aby odpowiedzieć sobie na kilka istotnych pytań. Jakie produkty chcesz sprzedawać? W jaki sposób będą przyjmowane płatności? Jaki rodzaj obsługi klienta będziesz w stanie zaoferować odbiorcom? Odpowiedzi na te pytania pozwolą Ci lepiej zrozumieć, jakie elementy powinien zawierać Twój sklep internetowy. Po odpowiednim researchu i analizie rynku będziesz w stanie określić to, czego do tej pory brakowało w branży e-commerce. Następnym krokiem będzie już samo stworzenie e-sklepu. Co powinieneś zrobić?

  • wybierz odpowiednie fundamenty witryny

Zanim uruchomisz swój sklep internetowy, musisz się upewnić, że Twoja witryna ma mocne podstawy. Aby to zrobić, powinieneś zadbać o wybór odpowiedniej nazwy domeny i zapewnienie niezawodnego hostingu. Nazwa domeny to unikalny adres URL, który powinien być łatwy do zapamiętania, krótki i odpowiedni dla Twojej branży. Hosting to z kolegi usługa, w ramach której wynajmujesz miejsce na serwerze, gdzie przechowywane są wszystkie dane zawarte na Twojej stronie internetowej.

  • zdecyduj się na konkretny projekt graficzny

Podczas projektowania witryny e-commerce należy pamiętać o kilku kluczowych rzeczach. Po pierwsze, należy upewnić się, że układ strony jest przejrzysty i łatwy do zrozumienia. Klienci powinni być w stanie szybko i bezproblemowo znaleźć to, czego szukają. Po drugie, należy wybrać taki schemat kolorów, który będzie przyciągał wzrok, ale nie będzie przytłaczający. Pamiętaj, że różne kolory mogą wywoływać różne emocje, dlatego ważne jest, aby wybrać kolorystykę, która będzie pasowała do oferowanych produktów i usług.

  • zadbaj o treści na stronie

Treści na stronie to kluczowy element każdego sklepu internetowego. Nierzadko to właśnie one decydują o tym, czy klient zdecyduje się na zakup oferowanych produktów. Warto więc zadbać o to, aby treści na stronie były zgodne z zasadami SEO i odpowiadały na zapytania odbiorców. Ponadto należy postarać się, aby były one wyczerpujące i napisane językiem treści – powinny zachęcać klienta do zapoznania się z Twoją ofertą.

  • dobierz odpowiednie grafiki i zdjęcia

Jako sprzedawca internetowy musisz zadbać o to, aby Twoje produkty zostały przedstawione w jak najlepszym świetle. Wysokiej jakości zdjęcia i grafiki mogą w znacznym stopniu pomóc w prezentacji oferty. Każdy produkt powinien posiadać co najmniej kilka zdjęć przedstawiających go z różnej perspektywy – pozwól klientom dokładnie go obejrzeć. Nie zapomnij zadbać także o opisy ALT (tekst alternatywny) dla każdego zdjęcia – pomoże to Google lepiej zrozumieć tematykę Twojego sklepu internetowego, co może pozytywnie wpłynąć na jego pozycję na stronach wyników wyszukiwania.

  • wybór platformy e-commerce

Platforma e-commerce to oprogramowanie, która umożliwia firmom sprzedaż produktów i usług online. Stanowi ona scentralizowaną lokalizację dla wszystkich działań firmy związanych ze sprzedażą online, od przyjmowania zamówień i przetwarzania płatności po zarządzanie zapasami i wysyłkę produktów. Wybór odpowiedniej platformy e-commerce jest więc niezbędny, jeśli chcesz prowadzić handel elektroniczny. Jednym z najpopularniejszych w Polsce oprogramowań tego rodzaju jest PrestaShop.

Kto tworzy sklepy internetowe?

Jeśli chcesz zostać właścicielem profesjonalnie wykonanego sklepu internetowego, który będzie odpowiadał aktualnym trendom, powinieneś skorzystać z usług doradców internetowych. Z pomocą przychodzi zespół specjalistów WeNet, który oferuje między innymi:

  • budowę zgodnego z zasadami SEO sklepu internetowego

  • utrzymanie ciągłości i bezpieczeństwa sklepu

  • ciągłe wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań sprzedażowych

  • pakiet wskazówek, które pomogą Ci zaistnieć na rynku

Współpraca z WeNet oznacza także pełną transparentność. Na każdym etapie prac będziesz miał wgląd w to, nad czym obecnie pracują profesjonaliści. Ważne, abyś wiedział, jak krok po kroku wygląda proces tworzenia e-sklepu.

  1. Analiza potrzeb i oczekiwań klienta

  2. Analiza danych i szybka wycena

  3. Budowa i instalacja e-sklepu

  4. Konfiguracja i integracja z niezbędnymi systemami zewnętrznymi

  5. Testowanie e-sklepu w celu wykrycia błędów i wprowadzenia poprawek

  6. Akceptacja klienta i publikacja sklepu internetowego

Jak sam widzisz, nie potrzebujesz wiedzy z zakresu budowania sklepów internetowych, aby zostać posiadaczem jednego z nich. Już dziś wejdź na WeNet.pl i skorzystaj z bezpłatnej wyceny, która stanie się podstawą do dalszej współpracy!

You Might Also Like

Leave a Reply

Back to top